Skytteligan våren 2009

  • Alex Thomsen - 14 mål, 6 assist, 20 poäng
  • Kevin Lindberg - 8 mål, 10 assist, 18 poäng
  • Daniel Eriksson - 5 mål, 10 assist, 15 poäng
  • Thomas Lidén - 5 mål, 9 assist, 14 poäng
  • Kalle Nylund - 8 mål, 6 assist, 14 poäng
  • Mattias "Mattemannen" - 6 mål, 4 assist, 10 poäng
  • Joel Smith - 5 mål, 4 assist, 9 poäng
  • Nisse Lobrinker - 6 mål, 2 assist, 8 poäng
  • Christian Weijsenburg - 2 mål, 3 assist, 5 poäng

fredag 23 januari 2009

Att fratinisera med fienden!

Igår den 22 januari gav jag mig ut på ett undercoveruppdrag som hade fått Stig Bergling att skaka i sina mamelucker. Jag fick en förfrågan om jag ville spela 5-manna bandy med, hör och häpna, Floorballers. Jag tackade självklart ja.

Håll dina vänner nära och dina fiender än närmare som det finns ett ordstäv som säger.

Vad kan jag då konstatera efter att ha spelat en match med Floorballers?

- Max Hultén och Adam Sahlströms samspel måste stoppas
- Floorballers har lätt att hänga med huvudet, ett par snabba i baken och de tappar humöret
- Deras målvakt har svårt för skithårda skott i krysset från nära håll =P måste utnyttjas
- Max Hultén påminner om Klimpen i duschrummet, tar över och är en verklig bulliekid
- Floorballers är bra, även fast de förlorade med 10-6 så var det deras första 5-mannamatch

Överlag såg det ganska bra ut, men långt ifrån övermäktigt. Floorballers är svaga på kontringar och har inte den bästa konditionen. Vi är nu bra förberedda inför mötet med Floorballers och kan lägga upp en taktik som kommer att slå dem med häpnad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Allting var en stor organiserad charad av aldrig tidigare skådad kraft där vi helt enkelt antod roller för att förvirra dig.

Hela matchen var en stor teater, menad för förvirring av våra motståndare och alla var med på det. Utom Danne Eriksson. :)

// Klimpen