Skytteligan våren 2009

  • Alex Thomsen - 14 mål, 6 assist, 20 poäng
  • Kevin Lindberg - 8 mål, 10 assist, 18 poäng
  • Daniel Eriksson - 5 mål, 10 assist, 15 poäng
  • Thomas Lidén - 5 mål, 9 assist, 14 poäng
  • Kalle Nylund - 8 mål, 6 assist, 14 poäng
  • Mattias "Mattemannen" - 6 mål, 4 assist, 10 poäng
  • Joel Smith - 5 mål, 4 assist, 9 poäng
  • Nisse Lobrinker - 6 mål, 2 assist, 8 poäng
  • Christian Weijsenburg - 2 mål, 3 assist, 5 poäng

onsdag 17 september 2008

Daniel "Gösen" Eriksson

Vi kommer under året att presentera alla spelare mer ingående för att öka förståelsen hos supportrarna och för att öka rädslan hos alla motståndare. Förste man till rakning är Daniel "Gösen" Eriksson.

Namn: Daniel Eriksson
Ålder: 19 år
Fish ´n chips-kodnamn: Gösen
Övriga smeknamn: Munken, Dan, Derex, Galten, Malen
Sysselsättning: Vice ordförande i Värnpliktsrådet
Beskrivning: Defensiv spelare med bra spelförståelse. Ger sig ofta ut på mindre lyckade offensiva räder. Bra passningsspelare som lyckas peta in ett par kassar varje säsong. Mest rutinerad i truppen, påbörjar i år sin 7.e säsong i korpen. Lagkapten som aldrig drar på sig utvisningar. Slår ofta frislag. Stor och konditionsstark.
Favoritskott: Slagskott
Positiv egenskap: Bra spelförståelse, står ofta på rätt plats
Negativ egenskap: Egoistisk, svårt att avgöra när han skall släppa bollen
Övriga, ej innebandyrelaterade, färdigheter: Har löst en rubikskub, kan jonglera hyfsat med tre objekt, är utrustad som en häst (Dvs att han har 30 cm långt hår i stjärten), kan sjunga "Lilla snigel" med stäng mun

Personlig kommentar: I år är det dags för min 7:e säsong, så jag är bland de mest rutinerade i hela korpen. Som en utpräglad taktiker så älskar jag att skrika på mina medspelare när de inte följer spelplanen. Jag är aningen egoistisk som spelare men anser att detta vägs upp av att jag är medveten om att jag är egoistisk. Min största svaghet är att jag, trots en stor kroppshydda, inte använder kroppen tillräckligt i närkamper.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg till positivt/negativt som kategori ungefär som favoritskott!

funderar på vilken säsong jag är inne på.. om det är 4a eller 5e. För övrigt kör jag på en liten bantning för att komma in i tröjan. Någon skall dessutom ha med sig kamera anser jag så vi kan ta lagfoto och lägga upp på sidan här.

Forza Fish'n'Chips!

Anonym sa...

Förresten, nästan så vi ska ha länk till denna hemsida på tröjorna så motståndarna kan gå in och förmodligen droppa några i brallan! Vi bör ha någon slags supporterintervju också där någon som kollat på matchen får kommentera på några frågor. Som favoritspelare i laget, bäst med laget, sämst med laget, favoritmatch, favoritmotståndare etc... eller?

Emma sa...

Frivillig fotograf :)